Nöral Terapi

nöral terapi

Tümüyle doğal yöntemlerle elde edilen anestezi maddeleriyle yapılan enjeksiyonlar sonucu vücudun elektrik sistemi üzerine etki ederek iyileşme sağlayan bir yöntemdir,

Hastalıklarımızın ve geçmeyen ağrılarımızın temelinde otonom sinir sisteminde oluşan bio-elektriksel hasarlar yer almaktadır. Yaşamımız boyunca geçirdiğimiz mikrobik hastalıklar, diş problemleri, ameliyatlar, kazalar, fiziksel ve psikolojik travmalar bio-elektriksel alanlarda kalıcı veya geçici problemlere sebep olabilmektedir. Nöral terapi ile bu hasarlar uyarılarak iyileşme sağlanmaktadır.

Nöral terapi bir enjeksiyon tedavisi olarak algılanmamalıdır, amaç iğneyle ilaç zerk etmek değildir. Nöral terapi yaptırmayı düşünen hastalarda “İğnelerin içinde ne var?” ve “Sinire iğne yapılınca zarar verir mi?” korkusu oluşabilmektedir.

• Doğal bir tedavi olarak kabul edilen nöral terapi ilaç tedavisi değildir.
  • İğnelerdeki kısa etkili lokal anestezik maddenin otonom sinir sistemi üzerinde oluşturduğu uyarıdan faydalanılır.
  • İğne cilde yapılır yapılmaz bu uyarı sinir ağında yayılır ve eskiden kalmış sinir hasarları bio- elektriksel olarak düzeltilir.
  • Nöral terapi bazı hekimler tarafından vücuda yapılan iğne tedavileri ile karıştırılmamalıdır. Diğer tedavilerde dokuya ilaç verilir. Nöral terapide ise iğneler çoğunlukla cilde yapılarak olumlu uyarı oluşturulur.
  • Nöral terapide sadece procain ve lidokain lokal anestezik maddeleri kullanılmaktadır. Bu maddelerin anestezik etkisinden faydalanılmaz, bio-elektriksel etkisinden faydalanılır.
  • Procain en kısa etkili lokal anesteziktir. Etki süresi 15-20 dakikadır. Isırgan otu ve acıbademden elde edilen doğal bir maddedir.

Nöral Terapinin Etkili Olduğu Hastalıklar:

Nöral terapi hemen hemen her hastalıkta kullanılabilen bir tedavi metodudur. Özellikle klasik tıbbın yetersiz kaldığı uzun süreli, geçmeyen ağrılarda çok etkindir.Genel sağlık için koruyucu etkisi de çok yüksektir.

• Diz, omuz ağrısı, tendinit, spor yaralanmaları
  • Bel-boyun-sırt ağrısı ve fıtıkları, omurga kireçlenmeleri
  • Fibromiyalji (yumuşak doku romatizması) ve diğer romatizmal hastalıklar
  • Kas ve eklem ağrılarında
  • Migren, Gerilim tip ve diğer baş ağrılarıla ve baş dönmelerinde
  • Yüz felci (periferik fasiyal paralizi)
  • Hormonal bozukluklar, adet düzensizlikleri, erken menapoz
  • Tiroit hastalıkları
  • Vücutta ameliyat izleri
  • Tonsillit gibi sık tekrarlayan enfeksiyonlar

Nöral terapi, çoğunlukla çaresiz, ilaç tıbbında çözüm bulamamış hastaların tercih ettiği bir tedavi metodudur. Hasta veya hasta yakını bir şekilde nöral terapiyle tanıştıktan sonra yeni gelişen durumlarda nöral terapiyi ilk tercih olarak kullanır. Nöral terapi hamileler, emziren anneler,çocuklar ve yaşlılar dahil olmak üzere her hastaya uygulanabilir.Tansiyon, şeker, kalp vb. hastalıklar ve hastanın kullandığı ilaçlar tedaviye engel değildir.